fbpx

ACON1 – Kondicionierių pildymas

AUTO – KONDICIONIERIŲ SISTEMŲ EKSPERTAI

KONDICIONIERIŲ PILDYMAS R1234YF

R1234YF šaldymo agentu (nuo 2012 metų automobiliams)

Naujos ekologiškos oro kondicionavimo dujos R1234YF yra naujas standartas, kai kalbama apie automobilių kondicionierių sistemų šaldymo agentus. Šis šaltnešis yra naudojamas visose transporto priemonėse su oro kondicionieriais, pagamintose nuo 2012 m. sausio 1 d. Toks pokytis buvo įgyvendintas siekiant sumažinti visuotinį atšilimą ir aplinkos taršą, nes senesnės dujos, tokios kaip R134A, buvo laikomos daug kenksmingesnėmis aplinkai.

Norint sužinoti, kokia šaltnešio rūšis naudojama jūsų automobilio kondicionieriaus sistemoje, galite patikrinti po automobilio gaubtu esančiame lipduke arba paprasčiausiai susisiekę su mumis.

Transporto Priemonių Kondicionierių Sistemų su R1234YF Šaltnešiu Aprašymas

Kondicionierių pildymas ir patikra su R1234YF yra beveik identiški tiems, kurie naudoja R134A, tačiau yra keletas svarbių skirtumų. Vienas iš jų yra vidinis šilumokaitis (IHX), turintis dvi koncentrines kameras. Tai svarbus komponentas, kuris padeda pagerinti bendrą sistemos efektyvumą. Kitas skirtumas susijęs su naujais paslaugų prievadais ir dangteliais. Aptarnavimo prievadai sukurti taip, kad būtų neįmanoma prijungti aptarnavimo įrangos, sukurtos sistemoms, naudojančioms kitus šaltnešius. Žinoma, yra adapterių ir kai kuriose parduotuvėse iš tikrųjų gali būti teisėtų priežasčių juos naudoti, tačiau apie tai aptarsime vėliau.

Šaldymo skysčio degumas

Kai kurių aptarnavimo prievadų dangtelių viršuje yra piktograma, rodanti, kad šaltnešis yra degus. Degumo problema sulaukė daug dėmesio, paskatino pramonę atlikti rimtus trečiųjų šalių bandymus. Esmė yra tokia: šaltnešis sudegs, tačiau jam užsidegti reikia daug šilumos ir jis dega lėtai. Beveik kiekvienas kitas skystis po gaubtu užsidegs lengviau ir sudegs karščiau nei R1234yf, todėl pramonė nustatė, kad tinkamai parinkus oro kondicionavimo sistemą jis nedidina gaisro tikimybės transporto priemonėje.

Aptarnavimo technika

Prijungus aparatą ir įvedus duomenis, viskas, ką reikia padaryti, yra sekti ekrane pateikiamus nurodymus. Aparatas atpažins šaltnešį ir tada atgaus šaltnešį (ir alyvą), jei jo grynumas ne mažesnis kaip 98%. Šiuo metu procedūrą galima nutraukti, jei technologija ketina pašalinti dalis. Prieš įkraudamas sistemą, mašina ištrauks vakuumą ir stebės, ar nėra vakuumo skilimo, rodančio nuotėkį. Jei sistema atitiks vakuumo nuotėkio testą, mašina į sistemą įdės 15% viso šaltnešio kiekio ir paragins techniką atlikti garintuvo nuotėkio bandymą. Tai susideda iš pūstuvo įjungimo žemai, grindų angų parinkimui ir nuotėkio jutiklio zondo įdėjimui į centrinio grindų kanalą. Kai technologija patvirtina, kad nėra nuotėkio, ir paspaudžia mygtuką „tęsti“, mašina automatiškai įkrauna sistemą reikiamu kiekiu šaltnešio ir alyvos. Galiausiai ji atspausdins aptarnavimo ataskaitą, kurioje bus nurodytas atgauto ir į sistemą įpilto šaltnešio kiekis.

Jei sistema jau tuščia, senosios mokyklos įkrovimo metodai vis dar veikia, nes pagrindai vis tiek nesiskiria. Turėdamas tinkamus matuoklius, geras svarstykles ir vakuuminį siurblį, patyręs oro kondicionierius gali įkrauti sistemą ir priversti ją pūsti šaltą orą. Tačiau specialistams, gaunantiems atlyginimą už darbą, tai nėra teisėta. Parduotuvė gali būti nubausta už oro kondicionieriaus paslaugų teikimą be tinkamos įrangos ar aptarnavimo ataskaitų. Be to, „R1234yf“ šaltnešis yra toks brangus, kad net nedidelis nutekėjimas ar atsitiktinis praradimas aptarnavimo metu gali pašalinti visą pelną iš darbo. Atkūrimo / perdirbimo mašinos yra specialiai sukurtos tam išvengti.

Oro kondicionavimo sistemos plovimas grynu šaltnešiu yra geras būdas pašalinti alyvos perteklių, tačiau jis niekada patikimai neišjungs kondensatoriaus, užsikimšusio sugadinto kompresoriaus šiukšlėmis.

Užterštas šaltnešis

Jei sistemos šaltnešis yra mažesnis nei 98% grynumo R1234yf, aptarnavimo mašina jo neatgaus. Šiuo metu turėsite prijungti mašiną, skirtą tik regeneravimui, ir surinkti šaltnešį šalinimui. Kadangi šaltnešis yra degus, svarbu naudoti tinkamą įrangą, atitinkančią SAE J2851 standartus, tačiau yra ir kita priežastis naudoti vieną iš šių aparatų.

Šiuo metu neradome realaus pasaulio užteršimo pavyzdžių, apie kuriuos būtų galima pranešti. Tačiau „DIYer“, kaip ir R134a sistemos, sukels problemų. Vartotojų dydžio skardinės „R1234yf“ šaltnešio bus prieinamos vėliau šiais metais, tačiau jos kainuos maždaug penkis kartus daugiau nei R134a. Kai kuriuose bus tie patys sandarikliai, dažai ir tepalų priedai, esantys kitų šaltnešių skardinėse vartotojui. Nors gali būti situacijų, kai šie priedai yra tinkami, OĮG jų nerekomenduoja ir nepatvirtina, ir dėl to mašina gali nutraukti priežiūros procedūrą.